Friday 23 February 2018


RUMAH KECIL MENJADI LEBIH LUAS & BESAR.

 
bina rumah kecil
 
Ruangan kali ini, kami ingin berkongsi sedikit informasi kepada pembaca semua berkaitan RUMAH IMPIAN yang KECIL. Zaman moden kini, banyak rumah yang kita perolehi dan mampu dibina/ miliki adalah bersaiz kecil. Betulkan? Apatah lagi jikalau membeli rumah atau tanah di kawasan Bandar. Pastinya kecil dan sempit sedikit dan tidak seperti yang diimpikan oleh kita.

 
bina rumah kecil dengan harga murahbina rumah kecil
 
Namun itulah hakikat dunia kini. Dengan keterbatasan keewangan, sumber pendapatan, peraturan dan kekangan pemaju serta ketidakupayaan kita menyediakan tanah, keewangan serta inflasi yang sediada. Namun, anda jangan khuatir, ini kerana anda boleh menjadikan RUMAH IMPIAN anda yang KECIL itu menjadi lebih BESAR dan LUAS melalui kreativiti otak kita.  
bina rumah kecil dengan harga murah
Untuk pengetahuan anda juga, kami juga menyediakan khidmat untuk membina rumah kecil ini menjadi lebih besar. Oleh itu, sekiranya anda berminat untuk merealisasikan RUMAH IMPIAN BESAIZ KECIL menjadi RUMAH IMPIAN BERSAIZ BESAR disebabkan kekangan saiz tanah/ renovasi/ sebagainya, pastikan anda menghubungi kami ditalian :
Tel :-  +6017 664 1225
Email :- shamin.hr@gmail.com
 

bina rumah kecil dengan harga murahDibawah merupakan beberapa tip dan informasi untuk anda agar anda mampu menjadikan RUMAH IMPIAN anda menjadi lebih BESAR.
1. Ruang ‘Double volume’ – untuk memberi ruang kelegaan kepada :-
- Memberi pengaliran ventilasi kepada sistem pengudaraan didalam rumah agar ia  memberi udara yang lebih baik, bersih dan sihat
 
2. Bukaan yang luas dan terbuka :-
- Menyediakan ruang bukaan yang luas. Tingkap/ pintu yang boleh dibuka dengan luas contohnye, menggunakan pintu ‘sliding door’.
 
3.  Organais ruang atau optimumkan ruang:-

- Menyediakan ruangan terbuka / pelbagai kegunaan kerana ia mampu memberi penjimatan yang lebih efisen.
 
 
 
4. Menggunakan material bukaan yang berkonsepkan kaca / cermin  :-
- Menyediakan bukaan seperti pintu atau tingkap dengan menggunakan material kaca ataupun berkonsepkan cermin. Ini membolehkan ia memberi pantulan sesebuah ruang menjadi lebih luas serta penggunaan kaca mampu mewujudkan sesebuah ruang tersebut menjadi lebih luas dengan penggabungan ruang dalaman dan ruang luaran kerana tiada halangan pandangan diantara satu sama lain.
 
bina rumah kecil dengan harga murah
 
5. Membuat @ menyediakan serta optimumkan ruangan vertikal :-
- Menyediakan ruang  vertikal yang mempunyai ruangan seperti rumah yang sediada besar dan lebar. Oleh itu ruangan vertikal ini amat rasional untuk disediakan kerana ia mampu memanfaatkan ruang dan memberi keselesaan kepada penghuninya seperti rumah yang sediakala besar  dan lebar. Konsep ini juga amat relevan untuk digunapakai di bandar-bandar, tidak mempunyai tanah yang besar dan sekaligus ia juga mampu memanfaat tanah yang kecik dan sempit untuk didiami.
 
bina rumah kecil dengan harga murahbina rumah kecil dengan harga murah
bina rumah kecil dengan harga murah


bina rumah kecil dengan harga murah

 
bina rumah kecil dengan harga murah

No comments:

Post a Comment